Lissabon - En stad värd att besöka

För några dagar sedan var hela gänget i Lissabon under dagen, eller vi åkte in vid fyra tiden så vi var snarare där under kvällen men eftersom alla butiker är öppna så länge kändes det som dag. Först var jag inte så sugen på att åk in till Lissabon, vi bor i en lite mindre fiskeby som heter Cascais. Den ligger ca 40 min med tåg från Lissabon. Men efter lite övertalning valde jag att lämna strandhänget och följa med. Det är jag väldigt glad att jag gjorde! Shit vilken häftig stad! Lissabon är uppbyggt av ett antal kullar och på varje kulle är det som en egen liten stad. Man kan gå mellan de olika kullarna men då går väldigt mycket tid åt till att bara går. Och det är riktigt branta backar, upp och ner. Så de har spårvagnar som går går upp och ner. Eftersom vi åkte in så sent valde vi att endast hålla oss till en kulle och undersöka den ordentligt. Vi tog taxi upp och jobbade oss sakta men säkert ner. På vägen hann vi med vin-stop, shopping, ost och vin provning och slutligen middag på nån restaurang där det kändes som vi satt i deras vardagsrum. Vid 12tiden började vi röra oss hemåt, alla lagom lulliga! haha

Men åter till shoppingen: wow! Så många udda och coola butiker! Ville köpa med mig allt! Framför allt fick jag lust att starta min egna shop med liknade sortiment i Stockholm!

Det här var entrén till den coolaste baren/restaurangen jag någonsin varit på! Hade jag bott i Lissabon hade detta varit mitt stammishak!

Här står jag och beundrar väggarna i ett litet shopping mall! Asså fler sånna här genuina malls till världen tack!

Skjortan och shortsen kommer från H&M.